Till slut


Vi fick till det där jäkla ställandet till slut. Och kan därmed konstatera att vi "kan" alla moment i Lk 1. Med "kan" menar jag att Kaliber vet vad han ska göra på alla moment, men det är inga 10or om jag säger så :P Vi har fortfarande problem med uthålligheten i FF och jag provar just nu en massa olika belöningar, extern belöningar, spotta godis, flera olika leksaker mm.. MEN det går segt! Han ser liksom inte värdet i det! Är som att vi är ute å går.

Har ju han alltid lös på promenader så kanske ser han fotgåendet som hur han ska gå när vi möter någon på gångbanan.... Äh vet inte! Tur som tusan är iaf att vi har Malin som kan peta på alla småsaker och som kommer med massa bra idéer. Hade inte varit här idag om det inte var för henne. <3 Vi hade verkligen kört fast!

Spåret går däremot som en dans måste jag faktiskt säga, han har blivit så mycket lugnare och noggrannare i spåret. För det mesta plockar han upp pinnarna och visar dem för mig men ibland plockar han bara upp och spottar ut dem igen. Aja, det räcker ju, men när vi spårade igår hann det bli supermörkt och då tog han bara 2av4 pinnar som jag såg. Antingen slarv eller så såg jag helt enkelt inte markeringen..

På torsdag kommer Lena och Pirra hit! ÄNTLIGEN!!! :) Då ska vi spåra :) Kul som tusan!! Är vääääldigt sugen på att prova rapport med Kaliber men först vill jag befästa Lk1 och appellen i spåret. Vad gäller lydnaden i appellen så är vi på god väg i framförgåendet och apporteringen medan vi knappt börjat med hoppet. Han har lite svårt att lyckas hålla i apporten samtidigt som han ska sätta sig fot. Knepigt det där :) Han är ju lite glappkäft men det håller jag på att jobba bort med att gasa honom mer i kampen och det har verkligen fungerat, han är mycket bättre på att hålla i saker nu.




Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack!! :-) Ja det vore kul! Jag är hemma på höstlov hela v44 och sen har jag jullov 18/12-9/12. Jag är klar här i början av juni. Men sen ska jag läsa en termin till och bli certifierad massör så då är jag klar till jul nästa år men är ju hemma hela sommarlovet. Härligt att ni fått till Lk1!! Hoppas det flyter på snart så ni kan starta till våren!! :-) Kram

2010-09-18 @ 10:35:26
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Malin

NU äre KIRRAT!! :D Kalle spårar så fint, han måste lära simpan de ;) mohaha! Tack föralla underbara träningspass :D Kalle ärinte glappkääft, han kamparsomfan!

2010-09-18 @ 22:02:37
URL: http://liiivat.wordpress.com
Postat av: Maria

Härligt!!! Tävling på g då??

2010-09-21 @ 18:18:52
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Sanna och flocken

GRATTIS TILL EN SUPER FIN DEBUT! KANONBRA JOBBAT ANN =D

2010-09-25 @ 16:24:22
URL: http://svartvita.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0