ÄNTLIGEN UPDATE!

Hej!


Jag har varit riktigt KASS på att uppdatera bloggen, det tar jag på mig. MEN de flesta av er har ju facebook och där får ni veta det mesta :)

Vad har hänt det senaste halvåret då? Jo!

-Vi var ner till Kumla och gjorde MH:t. Kaliber skötte sig mycket bra! Han var lite skottnyfiken men inte rädd, det resulterade dock i en 3:a. Skottnyfikenheten är dock borta nu, vilket känns otroligt skönt :)

-Höfter och armbågar röntgade med finfint resultat :)

-Vi har ställt ut två gånger till och fick vårt första ck. Han ställdes mot en 4-årig tik från rostaggens men domaren föll för Kaliber och vem gör inte det? :) I BISen gick det sämre, som vanligt :P

-Vi har kommit igång med lydnaden igen efter många om och men. Det är mycket roligare att spåra! :) Han klarar ett appellspår nu och brukar plocka upp samtliga pinnar, annars markerar han bara.

-Vi har kört en del sök med bla Anna och Sally, men det är i dagsläget inget som vi lägger tid på. Det tar helt enkelt för mycket tid och den har inte jag. Det var dock mycket bra träning för Kaliber som ofta är ganska ointresserad av andra människor.

-Vi har börjat träna en hel del med bla Malin och Sinus som är riktigt underbara :) Vi behöver en spark i arslet på lydnaden så det kan bara bli bra :)

-Maria och Kylie kom upp för någon vecka sedan och vi fick chans att träna lite. Var riktigt roligt att träffas! Kaliber var dock heeeelt ointresserad av Maria men destå mer intresserad av en god lukt från Kylie. Han var helt ur balans och det gick inte alls att få kontakt med honom så han fick snällt sitta i bilen i över en halvtimme då vi provade igen och då fick matte lite kontakt :P

-Vi håller för fullt på att bygga vår tomt där vi så småningom ska bygga vårt hus. Kommer bli riktigt fint :)

-Kaliber är med husse hela dagarna och kommer hem väldigt trött och nöjd. Vilken lyx att kunna ha med sig hunden varje dag!



Han är underbar min lilla Kalle. Precis så som jag ville ha honom! Med motor fast en mycket bra avknapp. Mycket beror såklart på att han får väldigt mycket aktivering på dagarna men ändå. Tack snälla Fia och Maria för att jag fick förtroendet att ta en valp av er. Det kunde inte bli mer rätt <3

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Fia

Waow, äntligen ;-) Vänta nu inte ett halvår igen :))

Kul att det flyter på!

2010-07-28 @ 10:09:08
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Vad KUL att få läsa om er! =) Hör av dig när du har en lucka, Pirra längtar efter lillebror! =)

2010-07-28 @ 20:39:59
Postat av: Maria

KUL med uppdatering!!!!! :)

Var jättekul att träffa er!! Lydnaden ser fin ut! :) Bara jobba vidare!!

KRAM

2010-07-29 @ 19:43:01
URL: http://www. kennelwalkabout.se
Postat av: Ingela

Wow kors i taket ;-D Härligt att allt är bra med er och att Kaliber är så duktig :-) Här är allt bara bra med oss också. Jag ska ner utanför Sala och gå skola 1 år, åker ner 21/8 :-) ska bli otroligt kul jag ser fram emot det jättemkt! Kramar från oss

2010-07-31 @ 21:07:23
Postat av: Malin

:D uppdateraa!

2010-08-19 @ 09:15:37
URL: http://liiivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0