Ställandet

Varför ska ställandet finnas med?! Usch vilket hemskt moment! Jag tyckte att jag hade problem med apporteringen men det är inget mot ställandet! Framförgåendet går däremot riktigt fint och även fjärren går ganska bra. Rutan ska vi börja nosa på här snart hade jag tänkt :)

Okej, det går hyfsat under baklängesmarsch, så vi får fortsätta att nöta på det och se om det fungerar. Jag trodde ju där ett tag att apporteringen aldrig skulle gå att lära in :S

Lördagen var vi på Luleå BK med Malin och Sanna var TL och kikade på alla duktiga ekipage som tävlade. Vi lade ett spår åt Kalle och Sinus, liggtiden blev över 5 timmar och det gick åt skogen. Första pinnen plockade han, sen vet jag inte vad som hände. Han spårade på riktigt fint, inte som att han var i kärnan hela tiden men ändå som att han verkligen var på det. Bröt när vi insåg att han var helt fel. Gick på spåret igen bakifrån och jojo, visst spårade han! Ända till en ångande hög med älgskit! Så kan det gå!

Igår var vi i Boden och tränade medan Mats var på jobb. Militären hade övning och sköt för fullt så jag fick kanonbra skottträning medan vi tränade och det gick superbra :) Har fått min pistol nu också så vi verkligen kan underhålla det.

Ikv blir det lydnad med Malin och Sinus <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Ställandet är ett BRA moment men de är jävligt svårt ;) Men lite svårigheter måste man ha,haha! Apporteringen har ni inge problemmed ju och inte ställandet heller,ni har ju nyss börja med de, det kommer gå galant :D Ses ikv!! <3

2010-08-30 @ 12:59:06
URL: http://liiivat.wordpress.com
Postat av: Maria

Ni tränar & är flitiga!! :)

2010-08-31 @ 10:28:07
URL: http://www.kennelwalkabout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0