Nya spårerfarenheter!

Måndag den 15/5 @ 21:20

  
Idag är jag lite avis på min btrc (biträdande restaurangchef) Sara som gick på 4 veckors semester idag. Det är hon verkligen värd efter ett kanonbra första halvår som min btrc. Och det är inte lätt ;) Själv har man typ 2 månader kvar. Aja, bara att bita i det sura äpplet och se glad ut. Den som väntar på nåt gott... :D

Ikväll samlades vi ett gäng på Bjässberget för att spåra tillsammans. Tänkte först gå spåret själv men när jag hade så många som kunde gå det tänkte jag att nu ska Kaliber få sitt första (!) spår som någon annan gått. Hon gick ett snällt lite snirkligt spår med några svängar. Mer svängar än jag någonsin gått samt på tallhed. Lite svårare att spåra på det har jag hört. Vet inte om det stämmer :S Aja iaf, vi gick på spåret och han snappade upp direkt och spårade på riktigt bra men sen vet jag inte om han gick gå på nåt annat spår, många är ju där och lägger olika typer av spår. Han spårade och jobbade på fast han var på fel spår. Hon som lagt spåret gick bakom. Stannade och väntade ut honom, tills han var på rätt väg igen. Det bästa är att han inte ger sig utan han fortsätter att jobba och leta. Till slut hittade han grejen och en bytta med korv som var helt fantastiskt tyckte Kaliber =)

Jag är så glad att hon (jag har tyvärr glömt namnet! Fy skäms Ann med guldfiskminne) gick åt mig. Jag inser nu att det är jag som begränsar Kaliber med för korta och snälla spår, han kan ju mer än jag tror! I morrn ska jag fixa snitslar och spårpinnar och börja få in pinnarna i spåret. Nu är jag helt såld på spår! Det var så spännande att följa honom utan att jag visste hur spåret gick och se honom jobba. Nu börjar jag också se mer och mer när han är verkligen är på spåret och när han inte riktigt har koll och är lite yvig utanför kärnan.

En mycket lyckad spårkväll med andra ord! Medan spåren mognade körde vi lite budföring och det gick jättebra trots att mottagaren var en helt okänd person. Han rusar bestämt rakt fram och tycker att mottagaren är superrolig =) Som avslut gjorde vi en platsliggning med alla hundar på linje. Det gick över förväntan! Vi har ju en del problem med det, han vill till att skutta upp och sitta men nu gick det kanon tills myggen blev för jobbiga och då avslutade vi kvällen.

Nu ska jag se om jag fixar att äta en hel halva vattenmelon och kolla en film :)

Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0