Hatar maskrosor!

Tisdag den 9/6 @ 20:57

  
Efter jobbet åkte jag och mamma och köpte sommarblommor. Har inte vågat plantera ut förrän nu, skulle vara så trist om dom frös ihjäl. Så gröna fingrar har jag inte så att det är kul att göra om allt. Mamma var så gullig och betalade mina blommor som tack för hjälpen med Sigge när hon inte orkat. Det är du som ska ha tack mamma! Jag går så gärna med Sigge :D

Hittade världens roligaste blomkruka i form av en brun hund. Var bara tvungen att ha den. Så söt! :D hihi. Å vad tror ni Mattias säger när han kommer hem, jo att den såg lite ut som en kamel!!? Vadå kamel säger jag helt förnärmad! Se själva nedan, inte tusan ser det ut som en kamel.

Klippte gräset gjorde jag också och jag trodde inte att jag skulle bli en sån som klagar över maskrosor. Men fyyy tusan vad jag avskyr dom! Dagen efter man klippt är dom där igen och flinar. Fyyyyy....Som om man inte har bättre saker för sig än att klippa gräsa hela tiden. Grannen är en sån där typ som har en speciell maskrosplockare, påminner lite om han i filmen drömkåken, ni vet han som klipper gräset med sax. Pensionär. Förklarar det saken?? :D

Jag och mamma var till skogen med Sigge och Kaliber också. La ett spår åt Kaliber i mycket snårig och svår terräng. Inte alls långt men med lite vinklar. Han tog upp på en gång men missade (!) grejen. La den bakom en fälld björk så den inte syntes och han hoppade över björken och sen var han på spåret som ledde ut från skogen. Alltså när jag släppt grejen och skulle gå tillbaka. Mitt fel. Skulle ha bromsat lite mer, och ändå pratade jag och Fia (Kalibers uppfödare) om det idag, att jag skulle bromsa honom och ändå gör jag inte det. Gjorde om spåret, jag tror inte man ska göra så men nu gjorde jag det iaf. Bromsade honom mer och då gick han över björken istället för att hoppa och då hittade han den direkt.

När vi åkte hem hade vi två mycket nöjda och trötta hundar med oss hem i bilen. Nu blir det lite tvtittande och sen sängen, är supertrött!

Natti på er!


Vadå kamel?????!!!!!!


Stor och liten har hittat nåt intressant


Trött kille :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Cool blomkruka och den ser inte ut som en kamel :-D Kramar från oss

2009-06-09 @ 22:58:25
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Njaaaeee, lite hund o lite kamel kanske :)) ;-)



Bra att bromsa, men inte snällt att "gömma" saker bakom något ;-) Ska alltid ligga i ett fotavtryck, inte iögonfallande dock, om det går att undvika.

2009-06-10 @ 19:06:35
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Ia

Hihi vilken söt kruka.. s Äh, karlar... :-P



Kram

2009-06-14 @ 12:49:47
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Vic's blue

Ser inte ut som en kamel iaf. hehe

2009-06-15 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0