En tung vecka går mot sitt slut

   Söndag den 14/6 @ 16:06

Den här veckan har verkligen varit tung jobbmässigt. Vi har sålt riktigt bra och det är såklart kul men det har också inneburit en del väldigt långa dagar. Jag har iaf haft en ledig helg och det har varit otroligt skönt =)

Anmälde oss till utställning i Skellefteå i augusti idag också, är ju inte så många här i kring så man får passa på när dom är inom rimligt avstånd. Är riktigt bra social träning och det är ju bra =)

Igår var jag ute i stugan med Kaliber och hälsade på mamma, pappa och Sigge. Dom fick busa lite på gården, det är skönt att Sigge är så lugn och försiktig annars skulle man aldrig våga släppa ihop dom. Så lätt att det händer en olycka då, inte kul =/ La ett spår också med en ganska skarp sväng och det gick väldigt bra, kulkul. Måste få in en spårpinne nu också på slutet så att vi börjar göra som det ska vara.=)

Idag har regnet öst ner och det har inte blivit så mycket aktivitet. Kaliber har fått träffa min kompis Eriks föräldrars hund Max. Bra att han fått träffa en äldre hund som är lite mer passiv och lugn än de hundar han träffat tidigare.

Tanken om att läsa till veterinär som funnits där i några år nu gjorde sig påmind idag igen. Det vore verkligen roligt att läsa till det, tycker det verkar vara ett bra yrke. Trivs dock väldigt bra på max och med chefsjobbet så jag är som ni förstår väldigt kluven. Är ju inget beslut man kan fatta bara så där. Det innebär ju en flytt till Uppsala och studier i över 5 år. Plugganadet känns inte jobbigt, jag har lätt för att lära och tycker det är kul men det är de där med flytten. Kaliber får jag ta med mig och ha med på skolan när vi inte har praktiska ämnen men det innebär ju ändå en enorm omställning för familjelivet. Aja, den här tanken kan gott gro ett bra tag till =)

I morrn är det gemensam spårträning på bjässberget och Kaliber hoppas verkligen att Sally kommer dit och busar en stund ;) *blink blink till Anna* =) Hoppas bara att regnet ger sig! Ska prova ett spår på över 200m nu, la ett på ganska exakt 200m sist och det gick bra så vi får se.

Nu ska jag laga middag, det blir lax med västerbottensrisotto från nyaste buffé, det verkar supergott! :D


Kalle leker med favvoråttan från IKEA :)


Lite träning hann vi också med :)


Kaliber gömmer sig under traktorn dit Sigge inte kommer :)


Mammas lilla trollfamilj som bor på en stubbe, hihi


Badsugna vovvar, men Kalle tyckte det var för kallt i älven :)


Det nybyggda soldäcket som går från bastun ut mot älven.


Kaliber försöker få igång Max :)


Max gillar lugna lekar som innebär sidoläge :)






Kommentarer
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Fina bilder! Vilket härligt soldäck! :-) Hoppas ni får en bra vecka!! Kramar från oss

2009-06-14 @ 21:07:57
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Veterinär är ju inte helt fel ;-) Men så klart jobbigt att flytta....

Pinne i slutet på spåret kan du lägga ihop med det du redan har där. Jag brukar göra julafton, gottabytta, pinne och leksak :))

2009-06-15 @ 00:31:22
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0