En bra spårdag

Söndag den 12/7 @ 14:05

Idag lyste solen med sin frånvaro så det var riktigt behagligt väder för spår. Jag la ett ganska kort spår, ca 250m men riktigt snirkligt med många vinklar och i en skog med korsande stigar och jobbig terräng. Jag snitslade ordentligt för att se om han höll sig i kärnan. Jag lät spåret ligga en halvtimme och det borde ha fått ligga längre men vi väntade besök så det fick bli som det blev. Hade inga pinnar i spåret utan satsar nu enbart på slutpinne, dvs ingen leksak som slut.

Vi har nött hemma och lekt med pinnen och han tycker den är jättekul, går och bär omkring på det och kastar den upp i luften osv osv så nu tänkte jag att det måste ju funka denna gång. Som jag berättat tidigare klev han ju rakt över slutet sist och fortsatte bara framåt.

Nåväl, han spårade på riktigt bra! Han har aldrig gått ett så krokigt och vinklat spår tidigare. Han tappade lite när vi korsade en bred stig men hittade igen spåret igen sen. Kontentan av spåret var riktigt bra nosarbete, dock utanför kärnan då och då men det jobbar vi på. Däremot klev han över pinnen igen, så det är fortsätta leka med pinnen så den blir ännu skojigare :S

Nu är det bara att passa på att städa när det är så trist väder sen blir det ett pass lydnad. Han har börjat  "glömma bort" vad stanna betyder och sen har han börjat resa sig när jag kommenderat ligg så det måste vi ta tag i :P

Fortsatt trevlig söndag :) kram på er!


Tiden går fort när man har roligt :)

Kommentarer
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Ja vi har haft en härlig vecka bortsett från första kvällen/natten :-) Kul att det går bra med Kaliber och spårandet, bara att nöta på vidare :-) Ha en fin söndag! Kram

2009-07-12 @ 15:49:44
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Ia

Så sant som de är sagt, tiden går riktigt fort.. s

2009-07-13 @ 08:14:21
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Fia

Kul att han spårar så fint! Ett par tips dock, som vanligt... ;-) Lägg gärna fler saker i slutet, tex. en liten favvoleksak. Ni kan leka med den och pinnen i utbyte med varann. Att spåra bra på "raka" spår och jobba i 1 vinkel tycker jag är grunden innan man "snirklar till det". Att få honom och fäst i ordentligt och spåra på.

2009-07-13 @ 17:34:47
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0