Debut i Lk1!!! :)

I fredags var det debut i Lk1. Efter att ha väntat i över 4 (!!!) timmar var det ÄNTLIGEN dags för oss. Platsliggningen och tandvisningen fick vi göra först, dom gjorde bort alla klassers platser först. Där blev det 10, 10.Hade iofs inte väntat mig något annat, för platsen har aldrig varit något problem.

Jag, Malin och Sanna satt i bilen och käkade chips medan de 5 startanden som var före mig körde. Ville inte se dem :S Tänkte innan att jag måste komma ihåg att säga "Stanna" lugnt och tydligt för annars stannar han inte på en gång. När vi gick ut på planen släppte allt. Kaliber gick fot in på plan och han kändes så jäkla stabil och bra! Linförigheten är ju det som vi slitit mest med, i början var han kanon, lite segt sättande, vilken han aldrig varit seg på, men annars bra. Mot slutet följde han jättefint men inte med blicken upp hela tiden.

Sen kom läggandet... Och jag sa "stanna". Fick total blackout, hade ju tänkt så mycket på det!! Han stannade däremot superfint men vi nollade såklart läggandet. Inkallningen gick fint, men han använde mig som stoppkloss vilket han gör ibland när han är gasad, så ingångar måste vi nöta mer på. Ställandet gick också bra, han tog ett extra steg men jag är supernöjd med det!

Apporten gick också bra, han varken försökte ta den tidigare eller släppa den för tidigt. Hindret gick som en dans det med och där gjorde han en jättefin ingång.


Utan Malins pepp och alla bra idéer och uppmuntrande ord hade det ALDRIG gått. Vi hade iaf inte varit redo än. TACK Malin för att du är en så fin vän och för att du aldrig tvekade en sekund på oss! <3

Totalt:

Plats 10
Tandvisning 10
Linförighet 8
Läggande 0
Inkallning 9
Ställande 9
Apport 10
Hopp 10
Helhet 10

Totalt 166p vilket jag är supernöjd med! Är glad att jag tabbade mig isf att Kalle inte utförde nåt moment. Aja, nu vet jag ju iaf hur det känns och hur han är på plan så det är bara att träna på :) KÄNSLAN som ni alla pratar om, ja den var UNDERBAR! :)


Kommentarer
Postat av: Piraya m familj

Grattis till förstapriset, kul att det går bra för alla kullsyskonen.

2010-09-26 @ 20:42:35
Postat av: Malin, rebell o sinus

Vänner tvekar aldrig på vänner och DU är en sann vän! :D NI ÄR SÅBRA!!! Att se eran debut gjorde min dag, vilket teaam! GRATTIS bästani! Nu får alla akta sig därute förnu kommer niii!!! =D KRAM!

2010-09-26 @ 20:56:26
URL: http://liiivat.wordpress.com
Postat av: Maria

STORT JÄKLA GRATTIS!!! Fasiken vad bra ni är!!! Hoppas ni firat ordentligt!!

Kramar Maria

2010-09-26 @ 21:27:29
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Gun

Grattis igen! såå himla kul! :) Vilken guldklimp han är! ;) Vilket bra jobb du gjort Ann!

2010-09-27 @ 13:44:40
URL: http://www.torpie.se
Postat av: Ingela

GRATTIS!!!!!!! Vilken toppendebut! :-) Jag hade det jättbra hemma, men det blev väldigt kort. Ser fram emot höstlov v44 då hinner jag vara hemma ca 8,5 dag :-) då kan ni komma förbi. Kram

2010-09-27 @ 15:35:40
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Fia

Grattis igen! Jätteskoj!

2010-09-27 @ 23:43:14
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Marie med dem röda

Grattis till uppflyttet och fy farao vad fina poäng:)

2010-09-28 @ 08:20:35
URL: http://Hundtassarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0