Regn... =(

Söndag 10/5 @ 11:47

   Dagarna verkligen rusar fram måste jag säga! Man hinner inte med allt man vill göra och speciellt inte när det regnat nu i flera dagar. Halva valpkursen har nu gått, förra gången körde vi sitt/ligg stanna kvar och lite kontaktövningar där vi bla sprang slalom mellan de andra hundarna. Han hade lite dålig koncentration, inte alls lika vaken som han brukar. Tror det beror på att jag var ledig den dagen så jag var ute på gården och grejade hela dan och han sprang lös ute så han fick inte vila så mycket.

På tisdag ska vi spåra på kursen, ska bli kul! Vi har lagt ca 1-2 spår i veckan och det börjar ta sig nu. Ibland glömmer han att han har sin näsa men det kommer mer och mer. Lydnaden går däremot mycket bra, vi håller oss på en låg nivå men han visar stort intresse tycker jag. Har börjat pyttelite med ingångar och fot och det går bra. Han är ivrig och vill lära sig mer och mer. Något som vi verkligen måste jobba med är hur man går i koppel. Jag har aldrig sett maken till hund att slita i kopplet! Han går inte och nosar i backen utan han bara drar och drar. Kör med klicker och belönar när han inte drar men det går segt framåt. Aja, bara att nöta :)

I veckan ska han också få göra sitt första uppletande, det ska bli spännande :) sen ska vi planera in en dag då vi får träffa Lena, Kila och syrran Pirra igen. Det längtar vi efter :)

Söndagen den 7e juni är vi anmälda på utställning i PIteå, ska bli spännande! Kanonbra social träning men såklart kul att få en första bedömning på honom också. Det är flera olika bruksraser som ställs ut så det finns säkert massor med fina hundar att titta på.

Har en massa jobb nu veckan, distriktmöte ons-tors så då får Kaliber vara hemma med husse. Första gången han inte har matte hemma över natten. På torsdag fyller jag år så det blir det full rulle här hemma.

Nu blir det lite datajobb, trevlig dag! Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Tina

Trevligt att läsa om hur livet med Kaliber ter sig och vad ni hittar på. Jag har ju hans kusin Qila, så det är lite extra kul att läsa er blogg:)

2009-05-10 @ 15:48:18
URL: http://home.aland.net/m04044
Postat av: Ia

Ooo spännande med utställning.. År sedan jag var på en.. Ägaren har slutat ställa ut Minna (lång historia). Men de var faktiskt ganska skoj med utställningar..



2009-05-10 @ 19:41:36
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Maria

Ni tränar & är flitiga! Kul!!

Grattis i förskott! :)

2009-05-11 @ 00:29:58
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Vi längtar också... :)

Regn är ju bara underbart tycker Pirra! =) Fast vid regn suger den där ulliga gulliga pälsen åt sig all lort i byn, tills den faller av inne i min lägenhet.. :/

Kul att det går så bra med spåret och lydnaden!

2009-05-11 @ 13:54:59
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Vad duktig han är lillkillen :-) Ska hålla tummarna när ni är på eran första utställning! :-) Hoppas vi ses snart. Kram

2009-05-12 @ 08:38:02
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0