Klubbdagar

Torsdag den 28/5 @ 21:42

   Tiden har verkligen rusat fram den här veckan som gått! Det finns inte så mycket tid kvar när jobbet är avklarat väntar hundrastning och träning, finns inte så mycket energi kvar till annat. Vad har då hänt... Jo!

Jag har lagt ett spår på 150m med en svag sväng på slutet. Gick kanonbra, provade också att lägga nån godisbit i spåret för att få honom att inte gå så fort fram. Vet inte riktigt om jag tycker att det hjälpte. Vi har också gjort några uppletanden, fortfarande bara 1 grej åt gången och det fixar han galant. Hemma har vi nött på apporteringsbiten och det blir bättre och bättre, men ibland funkar det inte alls.

Vi har varit på klubben en massa också. Perfekt att träna där med massa störning och dessutom många duktiga man kan fråga :D I tisdags var sista gången på valpkursen och då fick vi göra ett litet prov för att bli utexaminerade. Det gick ut på lite olika delar men bla linförighet, sitt/ligg-stanna kvar, inkallning med svår störning och hundmöten. Det gick också jättebra, lite svårt var det med en stor godisskål som störning men efter att jag hämtat honom en gång gick det bra andra gången.

Vi är nu alltså godkända att söka allmänlydnad steg 1, vilket vi kanske går till hösten eller först nästa år, jag vet inte riktigt ännu.

Idag har jag gått allmänlydnaden med mammas schäfer Sigge och Kaliber har fått följa med som störning till Sigge, mamma har varit halva tiden med honom och sen bytte vi och hon gick med Sigge.  Jag och Kaliber tränade lite ligg stanna kvar men också lite fjärrdirigering, ingångar och stanna-ligg. Gick sådär, var väldigt mycket störning. Vi provade också tunneln på agilityplanen samt balansbrädan och A-hindret. Han var inte det minsta rädd utan sprang ut och in genom tunneln som en galning. Haha så söt, jag tror jag hittat vår "sport" eller så är det bara jag som längtat så länge efter att köra agility igen :P

I morrn verkar det bli fint väder igen efter flera dagar med regn, då tänkte jag lägga ett spår med en lite snävare sväng så får vi se.

Godnatt från oss!

Bilderna har lite dålig kvalla, dom är tagna med mobilen :)


Sussar i soffan :D


Ville ligga bredvid mig istället :) han la sig sådär helt själv, supernära, borrade
in nosen under hakan på mig. Man smälter :) Å se så stor han är :)

Kommentarer
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Kul att valpkursen gick bra! Vad duktig du är med all träning :-) Åh vilken myskille på sista bilden :-) Hoppas ni får en fin helg! Kram från oss

2009-05-29 @ 09:01:03
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad kul att kursen har gått så bra :)

Nja, ska du dämpa farten i spåret så får du nog lägga flera gotter i några fotspår i rad ;-) Men nu börjar myrorna komma.... Torrt levergodis är de inte så förtjusta i :))

2009-05-29 @ 16:38:15
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Ann,Tero,Kaliber

Tack för tipset Fia, ska prova lägga några fler i rad :D

2009-05-29 @ 20:56:22
URL: http://liljann.blogg.se/
Postat av: Ia

Naw go'biten... Så där ville Minna ligga som valp.. Vi skulle gärna dela kudde.. Haha..



Vadå hittade solen till er idag??? S

2009-05-29 @ 21:16:05
URL: http://gybrant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0