Björnsafari

Lördag den 30/5 @ 10:07

  
Vi åkte ut igår kring midnatt för att spana på björn. Hundarna fick såklart följa eftersom vi tog Mattias bil och där ser dom inte ut. Tero kommer att skrämma iväg alla djur vi ser annars :P

Laddade med massa kaffe och godis och for ut. Tävlingen går till som följer, man får 1p för varje skogsfågel man ser, dvs tjäder, orre, morkulla, järpe etc 5p för varje räv, ren lr hare, 10p för varje älg eller rådjur och om man ser en björn vinner man hela tävlingen. Jag förlorade stort med 6-0 mot Mattias, han såg en ren och en morkulla. Dock klarade jag inte av att hålla mig vaken under hela resan så det kan ju bero på det, haha :P

Gjorde några uppletanden åt Kaliber igår också och det börjar bli lite bättre med apporteringen men det måste nötas ännu mer. La ett spår också i ganska svår terräng mot vad han är van samt att jag snirklade det lite. Han spårade riktigt bra i början men sen gjorde han en liten "sökrunda" utanför spåret innan han gick på det igen.

Efter att dom sprungit lösa ett tag i skogen for vi ner till en sjö så dom skulle få svalka av sig. Kaliber sprang ut och
började simma, men han var fort uppe igen då vattnet är riktigt kallt och han är ju väldigt frusen av sig. Vi satt kvar ett tag vid sjön så Tero skulle få svalka sig ordentligt och då hoppade Kaliber rakt ut i vattnet igen. Han flög ut som att han hade hoppat från en brygga, haha så söt! Man borde alltid ha med kameran! Sen var han riktigt frusen så jag torkade av honom och sen fick han åka i min famn tillbaka hem. :D

Nu ska vi snart iväg på bilutställning i Luleå och ikväll är det crusing. Ska åka mustang först under kvällen och sen ska jag jobba natt på Luleå 3. Dom säljer som tusan under crusingen så dom behöver all hjälp dom kan få. Ska bli riktigt roligt :D


Kommentarer
Postat av: Ia

Haha, så olika de kan vara.. F drar sig enormt för ikväll och vill inte alls jobba.. asg Fast dom lär inte sälja lika bra som vanligt med vagnen och så.. De är min gissning iaf.. :-P

Hoppas ni ser massa fint och roligt på mässan...

2009-05-30 @ 11:49:29
URL: http://gybrant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0