Utställning och miljöträning

16:21

Natten var väldigt lugn, Kaliber sov från elva till fem då han markerade att han ville gå ut.


Idag har vi vart till Kalix och ställt ut Tero för samma domare som för en månad sedan gav honom en 1a plus att han vann i sin klass. Han var mycket lugnare än han var förra gången vi ställde ut då det också var första gången för honom. Han fick tom beröm för att han var så duktig på att visa tänderna. Det tar jag åt mig av så mycket som jag jobbat med det :D

Han mätte honom till 47cm, han är 49cm vet vi eftersom vi mätt honom flera gånger. När han sprang ville domaren även mäta längden, vilket är mycket ovanligt och mätte då 49cm. Han fick då en 2a pga att han inte är kvadratisk enligt honom. Men han är ju perfekt kvadratisk eftersom han är 49cm hög. Ååh va arg jag blev! Tero stod dessutom lugnt och stilla när han mätte så det kan inte ha berott på det. Aja, vi vet ju att han är helt kvadratisk så hoppas att dom kan mäta bättre till nästa utställning.

GRATTIS till Tarro, Ingela och Martin som fick ett cert med sig hem idag! :D

Kaliber fick följa med eftersom det var utomhus, och han fick vara i mattes famn korta stunder. Mycket bra miljöträning och titta på alla vovvar och människor. Lugn som en filbunke var han.

Nu har vi precis käkat middag och hundarna sover som två döda. Mattias har åkt iväg och kolla hockey medan jag och hundarna myser här hemma.

Han mår bara fint, bajsar och äter som han ska så jag tror inte att det finns kvar några fler delar av Pirras halsband, men håller koll ifall att.

Nu ska jag ta ett glas vin och frossa mörk choklad, trevlig kväll!





Kommentarer
Postat av: Maria

Aha!! Det var där Pirras halsband var!! Undrar om Pi's halsband hamnat på samma ställe? ;) Hoppas han fått ur sej allt nu!

Trist med 2:an på Tero idag, men på't igen!! :) Kul att han skötte sej så bra i ringen! Och såklart kul att läsa om Kalibers bravader!



Ha en härlig lördag kväll!!

Kram Maria

2009-03-07 @ 16:50:31
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Martiiniiii

lät som en härlig dag :)

2009-03-07 @ 18:46:40
Postat av: Janne A

Bra jobbat Ann!

Hade på känn att mattes goda påverkan trots allt gjorde utställningen positiv för Tero. Efter ha sett bilder på nytillskottet så kan jag bara konstatera att DU har smak vad gäller hundval! Apropå Tero- om han är 47 cm hög så är jag Brad Pitt.Det behövs liksom ingen måttsticka för att konstatera att en hanhund är 47 cm, för då är dom som en pygmee'. Ifjol när jag såg honom så påstår jag att han var minst 48-49 cm. Ställ ut för en "riktig" domare !!

//Janne uppfödare av Tero

2009-03-07 @ 19:19:05
Postat av: Ingela

Tack så mkt för gratulationen :-D Hoppas det går bättre för Tero nästa gång. Trist att domaren inte dömde honom lika bra som i Robertsfors. Kram

2009-03-08 @ 11:22:07
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0