Miljöträning, kamp och kloklippning

Kl. 19:33

Har varit utan nät i två dagar så därför har det varit lite tyst från oss så ni vet :)

Idag har vi busat på hemma, kampat och lekt. Varit ute och tränat lite inkallning med långlina, gick jättebra. Belönade med att kampa med en socka som han älskar. Ska spara den och bara ha den till träning så den fortsätter att vara favoriten :)

På eftermiddan gick vi ett varv genom stan. Det är fortfarande lite läskigt när det kommer många bilar på samma gång men annars går det kanonfint. Efter lilla stadsrundan gick vi in på vacker tass och köpte blå bajspåsar och lite godis. Hihi, matte som fjantar med blå bajspåsar...tss.... :D

När vi kom hem igen var det bus med Tero igen så jag stängde in Kaliber i sin bur så han somnade 30sec efter att jag dragit igen dragkedjan. Efter vilostunden och efter att vi ätit middag var det dags att klippa klorna på dom båda. Tero visade duktigt att om man står stilla så får man en godis efter att en tass är klippt. Dock var det inga problem med lilla Kaliber som satt i famnen som ett tänt ljus. Hoppas det är så alltid, hihi :D

Kaliber älskar att hoppa och göra utfall men nu lyssnar han ändå rätt bra när man säger ifrån då han ska hoppa upp på vardagsrumsbordet och utforska. Bara att fortsätta att vara konsekvent :D

Nu sitter jag och försöker stänga ljudet ute från hockeyn på tvn, Mattias, svärfar och två kompisar sitter och gapar om att domaren är dum i huvudet och ja ni vet.....Män säger jag bara :) hihi

Tyvärr inga bilder idag då jag glömt att ladda batterierna...Men det kommer i morgon :D

Fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Här har hundarna också tokbusat som du såg :-D helt utslagna var de i några timmar sen. Ganska skönt :-D

Haha kan tänka mig hur det låter om hockeyn! Kramar från oss

2009-03-12 @ 19:46:00
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad duktiga ni är! Ja, stooora bilar behöver man vänja sej vid ;)

2009-03-12 @ 19:47:10
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Maria

Ja, jag undrade vart ni tagit vägen... ;)

Man vill ju ha rapporter dagligen... :)

2009-03-12 @ 21:23:40
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Mia, Prima & Bonzo

Jag är minst lika fånig som har köpt rosa bajspåsar till Prima asg Skönt att höra att man inte är ensam ;)

2009-03-13 @ 09:33:34
URL: http://www.miashund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0