Hästar och Sigge

Onsdag 25/3 @ 17:47

   
Gick långprommis med Tero tidigt i morse och sedan åkte jag och Kaliber med mamma och hennes vovve Sigge (1,5 år) ut till deras stuga. Solen strålade och på vissa platser skymtade tom gräs!! Nu vill jag ha sommar!! :D

Sigge fick vara i koppel eftersom att han är så stor och livlig så det inte skulle hända någon olycka. Precis innan vi skulle åka hem fick Sigge busa av sig och vara lös. Döm om min förvåning när Kaliber springer fram till Sigge för att hälsa och Sigge blir rädd. Haha vilken syn säger bara!! 40-kilos schäfer mot kelpieråtta på 5,75kg :D Sigge insåg ganska snabbt att Kaliber inte var farlig bara busig men vi kopplade dom iaf så det inte skulle hända någon olycka.

Jag och Kaliber stannade till hos grannen och deras tre hästar. Kaliber gav till ett tjut och sprang iväg när vi kom nära. Lockade på honom och han kom som en raket. Fick sitta hos mig en stund och sen fick han nosa på hästen från min famn. Jäklar va han morrade, lilla råttan. Hästarna som är van hundar och katter brydde sig knappt och nosade slött på honom. Efter bara någon minut slutade han morra och verkade tycka att hästarna var ganska trista.

Blev en lugn eftermiddag med lite inkallningsövningar på gården och sen har han sovit som en stock medan jag gjort middag. Snart kommer syster yster och hennes sambo på våfflor med egenplockade hjortron. Mmmmm säger jag bara :D

Har stulit två bilder från Ingela som vi tog igår och som jag bara måste sätta upp. Fortsatt trevlig kväll, kram från oss!


Grääääääääs!!! :D


Stor och liten


Jag och lillhjärtat hos Ingela, observera hur stor han ser ut :D


Lille Skutt på gården hos Ingela


Snart är vägen framtinad


Svansen har iallafall växt :P


Hästarna


Fullt span på hästarna


















Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha vilken syn när Schäfern blir rädd för lillråttan! :-D Vi ser fram emot att ses igen och Selene är alltid redo för bus :-D Ha det gott! Kram

2009-03-25 @ 19:19:42
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Ia

Jag gjorde ia's special kaka ;-).. Den är supergod!! Och systersonen roffade snabbt åt sig två bitar åt sig själv.. asg

Ja nåt måste väl göras, kan väl inte ligga hemma och mumsa praliner heller ;-).. Då blir inget gjort här hemma.. Haha

2009-03-25 @ 19:51:49
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Maria

Härliga bilder på sötnosen!!

2009-03-26 @ 03:44:45
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Ia

Ja jag hoppas på de, men de kommer väl i så fall senare när sonen är äldre.. Nu vet jag bäst oavsett ;-) liksom.. s

2009-03-26 @ 13:14:53
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Vic

sen när har du briller? fina de var! kram

2009-04-02 @ 21:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0