Händelserik dag

Kl 21:33

Idag har det varit full rulle med alla möjliga påhitt varvat med passivitetsövningar.

Dagen började i ottan då Kaliber väckte hela huset med att nästan välta buren. Klev upp, drog på mig morgonrocken och satte mig på golvet med en leksak. Tur att lilla råttan är så söt så man orkar låta glad på rösten....tss.... :D

Efter frukost för mig och hundarna åkte jag och Kaliber till jobbet och Tero fick stanna hemma. Där sov han igenom mitt en timmes långa möte. Efter jobbet åkte vi in till och gick omkring och kikade på folk. Det är marknad i stan så vi gick på gatan parallellt med marknadsgatan och det gick jättebra. Han drar till och med i kopplet och vill framåt. Stooora bilar som Fia sa är fortfarande läskiga men det blir bättre.

Vi åkte sedan hem och käkade lunch och fick jobba på att komma ner i varv. När han inte lade sig att sova själv så tog jag upp honom och höll honom i famnen tills han somnade. Jobbade lite nån timme medan Kaliber sussade bredvid. Sedan hoppade vi in i bilen igen och åkte till Mattias firma där vi körde lite inkallning och lek och bus. Gaffeltrucken var superläskig tyckte Kaliber, speciellt när man höjer och sänker gafflarna. Vi stod och tittade på den ett tag och sedan tog Mattias Kaliber i sin famn och körde runt på firman, tutade och hade sig. Haha vilken syn! Kräveds bara nån minut för att Kaliber skulle vara övertygad om att det inte var läskigt nå mer.

Jenny kom med sin BC-tjej Vilja på 4 mån och hälsade på. Vi tog hundarna i koppel och strosade lite runt kvarteret. När vi sedan skulle gå in vaktade Tero Kaliber ganska ordentligt, så jag tog ut Tero i koppel och vi gick en sväng så han fick lukta på Vilja och inse att hon inte skulle göra Kaliber nå illa.

Jag och Tero gick långpromenad medan Kaliber sov hemma och han verkade inte alls brydd över att vi varit borta.

Sedan var det dags att slappna av i famnen igen medan Tero satt ute på gården och spanade på förbipasserande. Tog inte länge så sov han gott tills jag skulle börja med maten. Då satt båda hundarna som tända ljus medan jag gjorde köttfärsbiffar. En liten mumsbit fick dom såklart. Fredagslyx :D

Medan vi käkade middag snarkade hundarna ikapp. Kom på att jag måste tvätta bilen från allt jäkla salt så vi åkte iväg. Kaliber i min famn och Tero bak medan Mattias körde. Första gången borsten for över bilen var det lite scary men sedan sov han så gott i min famn under resten av tiden.

Nu är vi hemma igen och ska kolla lite film medan hundarna sover. Vägde honom idag och han väger 4,95kg så nu är det snart dags att öka maten lite. I morrn är det jobb för mig så Kaliber ska vara hemma med Mattias och Tero.

Nu blir det film och glass :D


















































Kommentarer
Postat av: Fia

Mycket aktiviteter för den lille :)

2009-03-13 @ 23:19:33
Postat av: Ingela

Vad duktig han är lillen :-) Bra att han får vara med om allt möjligt och lära sig :-) Hoppas ni får en trevlig helg! Kramar från oss

2009-03-14 @ 10:40:38
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0