Ganska lugn dag

Kl 19:17

Mattias rapporterade att gårdagen var en väldigt lugn dag. Lite kampande, bus och lek ute på gården. Sedan när dom strosade runt kvarteret kom det ut en älg från skogen. Så nu har Kaliber sett sin första älgtjur :D Han tog det dock med ro, till skillnad från Tero...hihi

Vi for in till stan på förmiddagen och gick med hundarna genom gågatan. Många som smilar och tycker mitt underbara lilla monster är så söt :D Förutom det har vi varit ute i solen och busat på gården. Jag och Kaliber gick en liten runda uppe vid stora vägen för att han ska bli mer van bilar. Mattias har jobbat på eftermiddagen och jag har gjort ett ordentligt ryck hemma. Kaliber har jagat skurmoppen med största intresse :D Efter det var han trött så jag lät han sova i buren medan jag gjorde färdigt och fixade middag.

Mattias kom förbi med traktorn och skrapade uppfarten ren från snö så det ska tina snabbare. Jag tog ut Kaliber och tittade på. Nu var han inte alls lika rädd så det går framåt. Tjatar lite på Mattias så vi kan åka till skjutbanan och skjuta lite pistol så han får vänjas men tyvärr ockuperar militären alla sjuktbanor nu. Kanske får fråga min vän Anton lite snällt som är officer om inte vi kan få vara med på ett hörn. Vore kanon.

Mamma och pappa har varit förbi nu på kvällen och tittat i munnen och öronen på Kaliber. Jag försöker att pilla mycket och ofta men det är bra om någon annan gör det också.

Ikväll blir det lugnt, ska se beckfilmen tänkte jag. Har redan sett den men dom är ju bara för bra! :D

I morgon är det jobb typ två timmar på morgonen så då får Kaliber hänga på igen. Inga bilder idag tyvärr, utan batteri igen. Ska bli bättre ;)



Ett jättegrattis till Tony som blev pappa till en liten gosse idag! :D


Kommentarer
Postat av: Ingela

Han är verkligen en duktig liten kille Kaliber :-) Hoppas ni får en bra måndag! Kram

2009-03-16 @ 12:55:06
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken bra uppfinning bloggen är, det är ju så kul att få hänga med i vad ni gör! =) Vad ni är duktiga på att miljöträna, med på jobbet, truckar och allt ;) Han kommer att klara ALLT när han blir stor! =) Kram och slörpar från oss!

2009-03-16 @ 23:19:43
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Det var vi som skrev inlägget ovan... glömde bara ge oss tillkänna... ;)

2009-03-17 @ 20:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0