Första gången utan matte....

Kl 19:57

Natten idag gick väldigt bra, sov över 6 timmar i sträck innan det var kissdags och efter det sov han ytterligare 1½ timme till mattes stora förtjusning :D

Jag har haft personalmöte idag på morgonen så Kaliber har för första gången varit ifrån matte en längre stund, hela två timmar blev det. Mattias och Tero var ju hemma så det gick faktiskt ganska bra även om han saknade matte ;)

Kaliber har fått träffa en hel del nya människor idag som har klämt och känt, mycket bra! Sedan har vi också bekantat oss med dammsugaren som var väldigt läskig. Kommer nog aldrig att vara så rent hemma som denna vecka då det ska dammsugas ofta så han blir van den och inser att den inte är farlig :D Han har också fått träffa Mattias mammas två hundar, två äldre tikar. Dom tyckte inte att han var så skoj, men det respekterade han och höll sig med Tero istället.

TACK snälla pappa Brasse och matte Gun för dom fina presenterna, dom är mycket uppskattade! :D

Vi har också klickertränat lite ute i trädgården med störning och det gick kanon, nu har han hajjat vad som händer när det klickar :D

En hel del miljöträning har det alltså blivit idag med främmande platser, människor och hundar. Jag är så stolt över Tero, mitt hjärta. Han är så snäll mot Kaliber och har verkligen tålamod även fast han springer rakt på honom när han sover. Ibland blir det såklart för mycket och då säger han till men aldrig på ett för tufft vis.

TACK Janne! Jag tycker också att jag har utmärkt smak på hundar! :D

Mattias drog iväg till hockeyrinken för att åka några varv och jag ska passa på att tvätta nu när det är lugnt här hemma :D I morgon ska Kaliber få följa till jobbet medan jag gör måndagsrapporterna. Efter det ska vi träffa mamma på stan och titta på folk, bussar och bilar.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!





Kommentarer
Postat av: Ingela

Duktig liten kille Kaliber :-D Härligt att Tero är så bra med honom :-)

2009-03-08 @ 20:33:52
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Så FIN han är! =)

Postat av: Gun

Hej! in o kollar hur det går med Kaliber ;) Goa Tero som är så snäll mot "lillbrorsan"! Brasse förstår han precis hi hi! Man måste ju få uppfostra dessa små (gosiga;)ligister! Ha de gott!

kram Gun Brasse Jappie o ligisten Pajas

2009-03-08 @ 23:33:46
URL: http://www.torpie.se
Postat av: Fia

Skönt att det går bra! Inga mera halsbandrester som har kommit ut?!

Ett tips: Koppla gärna klickern till både godis och lek.

2009-03-09 @ 19:46:15
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0