Fantastiska norrländska skogar

Kl. 17:38

Dagen började väldigt tidigt idag, kring sex. Efter kissrunda och lite bus sov han till efter 8 så jag fick sova/se nyhetsmorgon på soffan. Efter frukost för mig och hundarna åkte vi till skogen. Kl var väl kring 9 snåret så det var inte mycket aktivitet ute. Vi åkte upp på ett berg och strosade efter ett skoterspår. Tänk er. Solen skiner mellan träden, snön, orörd, gnistrar alldeles vit. Fåglarnas kvitter och våra steg i snön är det enda ljud som hördes. Så underbart! Norrland. Jag vill aldrig flytta härifrån! :)

Vi tränade lite inkallning i skogen, gick kanonbra. Körde några sitt träningspass också, även det utan problem. Hade favoritsockan i fickan så vi busade och kampade och vara hade supermysigt i skogen för oss själva. Kaliber har nu fått se sin kanske första ekorre som var helt orädd och bara satt och tittade på oss från en liten gran.

Efter mer än en timme i skogen åkte jag till jobbet en sväng och fick mig en kopp kaffe och surrade lite med Sara. Kaliber sov dryga halvtimmen i bilen. Innan vi for hem igen stannade vi till inne i stan och gick en sväng upp och ner. Det går verkligen jättebra nu, bussarna är knappt nå läskiga alls längre.

Lunch och lite jobb hemifrån medan hundarna sussade och sedan fick hundarna busa lite med varandra. Jag, Tero och Sara gick ut på en långprommis medan Kaliber fick stanna hemma och sova. Vi gick i över en timme i det strålande vädret. Bokslutet kom idag också så vi var tvungna att analysera det så var hemma efter två timmar. Kaliber sträckte på sig och verkade inte alls besvärad över att vi varit borta i mer än två timmar.

Mattias vill att vi ska åka skridskor ikväll men jag känner mig ganska mör efter den här dagen....Kanske ångrar mig lite senare :)

GRATTIS alla pysslingar på er 10v dag! :D

Ha en trevlig tisdagkväll allesammans! Kram från oss!












Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilken härlig dag ni haft! :-) Fina bilder! Kaliber är sååå söööt :-D På torsdag är jag ev. i stan hela dan så då kanske vi kan ses om du har tid :-) Vore skoj! Kram

2009-03-17 @ 18:00:23
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Visst är det fint o rent med snö, jättehärliga bilder med fina vovvar på! Men.......JAG VILL HA BARMARK!!!!!!!

2009-03-17 @ 18:51:51
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Ia

Härlig dag... Våran hårboll fick nöja sig med att vi kastade snöbollar till henne här på gården.. S Så mkt stora hundar här i närheten och ännu fler när vi kommer mot skogen och de.. Hon är ganska rädd av sig efter att två hundar vid olika tillfällen flög på henne när hon var valp :-(..

2009-03-17 @ 19:19:33
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Mia Prima & Bonzo

Vilken härlig dag ni haft! Vi ska ut i skogen idag, fast här i Dalarna är det slaskigt och snön håller på att försvinna. Lyllos er som har snö kvar! ;)

2009-03-18 @ 08:45:00
URL: http://www.miashund.se
Postat av: Maria

Härliga bilder! Låter som om ni har toppenbra dagar!

2009-03-18 @ 15:48:13
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Anonym

Usch, din blogg kan man ju inte titta i när du har såna där fina bilder. Man får ju norrlandskli! Får komma uppåt snart tror jag allt :D Ha det kanoners!

2009-03-18 @ 17:56:31
Postat av: Gun

Kul att få se bilder på brorsan! Så fin han är:) Tänk att dom redan är 10 veckor!! Fick lite vårkänslor i morse när jag stod ute i morgonrocken 06.00 och fåglarna kvittrade, är det inte härligt att ha valp så säg!! hi hi! kram på er!

2009-03-19 @ 16:36:22
URL: http://www.torpie.se
Postat av: C

Egentligen en kommentar till rubriken "Fantastiska norrländska skogar", Mixa dessa norrländska skogar med fjäll som är omgivna med rödingsjöar och ripsnår och älgskogar i dalarna, så har man hittat paradiset LOL

2009-03-23 @ 11:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0