Uppletande och tandlossning

Onsdag den 3/6 @ 20:00

  
Idag har jag provat att göra ett uppletande utan att Kaliber såg vart jag la grejen. Det gick tyvärr åt pipan så jag gick med honom en sväng runt i rutan och släppte grejen så han såg och sen provade vi igen. Då gick det kanon, rakt på, väldigt målmedvetet. Gjorde ett till likadant uppletande och det fungerade också bra. Det var lite lätt regn ute och det försvårar väl lite? Verkar logiskt. Sista gången provade jag igen att gömma utan att han såg vart och det tog en stund men sen använde han näsan och hittade igen grejen. Kul :D

Vi fortsatte träna lite hemma i köket pga regnet. Ligg på långt avstånd, vad kallas det nu igen..?! Hjärnsläpp!!! Aja, strunt samma, provade också att stanna honom med bara ligg, dvs kallade på honom och sen sa jag ligg efter halva vägen. Fungerade 8/10 gånger så det får jag säga är mycket bra av råttan :)

Såg att han tuggade på nåt också och det var minsann en stor tand. Nu har han en söt glugg på sidan :)


Undrar om Kalle får ett hundkex om jag lägger den i ett glas med vatten? hihi

Kommentarer
Postat av: Maria

Kanske han får flera kex?? :)

2009-06-03 @ 23:43:13
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Fia

Fin tand :))

Inkallning med läggande eller ställande skulle jag vänta med till hen blir lite äldre ;-)

2009-06-04 @ 02:20:06
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0