Ledig idag!! :)

Torsdag den 4/6 @ 14:26

  
Idag är jag ledig, så skönt! :) Sov till halv tio innan jag klev och gick morgonprommis med vovvarna. Sen har jag och Kaliber varit i skogen och gjort ett spår och två uppletanden. Det blåste väldigt mycket men han kämpade på och nosade för allt han var värd :) Jag har inte varit så intresserad av spår tidigare men nu har det verkligen fastnat. Tycker det är superkul så nu vill jag lära mig mer :)

Efter skogsturen var vi till stan och gick omkring bland folk och bilar. Var ett tag sen nu så det var på tiden. Vi satt på en parkbänk och kikade lite på folk. Han vill verkligen fram och hälsa på exakt ALLA, men låter inte honom göra det annars skulle man ju bli tokig på alla som vill klappa :)

Nu ska han få sova nån timme medan jag grejar lite här hemma. Tero skulle behöva få sig en cykelsväng idag också när det är lite svalare, men det får vänta till senare.

Mätte Kaliber idag och han är nu 42 cm hög, mätt med en riktig mätsticka, dock kanske han inte stod helt rakt och så men cirka :) Han börjar närma sig Tero, inte så stor skillnad längre och Tero är 50cm hög. Hans bakdel är ju som ni ser lite högre än frampartiet men det växer till sig :)

Jo förresten, har nåt svagt minne av att Kylie är duktig på att gräs, stämmer det Maria? I så fall förstår jag vart Kaliber  har fått det ifrån, han betar som en kossa :D

Ha en fortsatt bra dag alla! Kram från oss!

Dagens Dumbo :)


Svårt att få en kelpie att stå helt still förutom när dom äter :)


Titta va stor, snart lika hög som Tero, dock vinner Kalle i svanslängd, hihi


Mmm, gott med gräs :)


Hann nästan fota innan han sprang vidare.





Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad stor han är nu :-) snart är han förbi Tero. Hoppas ni får en trevlig helg! Kram

2009-06-05 @ 10:23:26
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad fin han är lilla "kossan" hi hi;) Pajas betar åxå som en ko, det är säkert väldigt gott gräs nu...tydligen! Ja visst är det kul med spår!! Kul att det går bra, duktiga Kaliber! Ser många likheter på bröderna, goa killar!

Ha de gott!

2009-06-05 @ 10:44:25
URL: http://www.torpie.se
Postat av: Mia Prima & Bonzo

Jag är såå avundsjuk på ert spårande! Prima har inte riktigt fattat det där med spår än trots att vi testat det mesta.. Min Prima biter i gräset men verkar inte äta det, utan bär och släpper efter ett tag. Räknas hon då också som ko?? ;) Ha det gott och en trevlig helg på er!

2009-06-05 @ 11:34:59
URL: http://www.miashund.se
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Äh, Tero har ju bara rullat ihop sin långa fina svans, den är säkert mycket längre om han behagar rulla ut den ;)

Jag har också två kossor, fast det är bra, behöver inte klippa min lilla lilla gräsplätt, det sköter hundarna om =)

Två nätter kvar, sen får jag semester! Härligt! =)))) Ha d gott, hörs o ses!

2009-06-06 @ 17:07:05
Postat av: Anna&Sally

Tjena!

Va skoj att hitta er i bloggvärlden!Själv bloggar man dubbelt upp-en med den tvåbenta och en med de fyrbenta...har man inte jobb så.. ;-)



Tvåbentas: http://lillaagnes.blogg.se/



/anna

2009-06-06 @ 19:50:38
URL: http://web.telia.com/~u93406463/
Postat av: Maria

Ko-mamman Kylie diggar också gräs!! :)

2009-06-06 @ 20:01:24
URL: http://www.kennelwalkabout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0