Effektiv dag

Måndag den 1/6 @ 15:17

  
Så blev det alltså juni. Tänk. Det har snart gått ett halvår av 2009 och det har inte gått sakta! Jag funderar på om det verkligen är så att tiden alltid går snabbare ju äldre man blir. Beror det på att man har så mycket att göra hela tiden att man aldrig hinner sitta ner och ha tråkigt för en stund? Jag kommer knappt ihåg sist jag hade tråkigt, inget att göra. Alltid är det nåt som ska göras efter jobbet. Är det inte dumt att vi stressar igenom livet som om vi vore rädda för att inte hinna dö? Alltså, vi hinner inte leva. Vi måste släppa lite på våra "coulda, woulda, shoulda" och ta att det är lite skit i hörnen och göra det vi tycker om och det som får oss att må bra. Tex, våra underbara vovvar :D Tänkvärt!

Idag har jag varit på jobbet från halv sex och inventerat sen har jag och Sara planterat blommor, blir nog att ta in dom över natten tills järnnätterna är över, men nu är det iaf gjort så man slipper ha det liggandes. Sen har jag hunnit med att gå en lite längre sväng (lång för Kaliber) med hundarna och tvättat och dammsugit bilen. Det var ingen hit att tvätta när det blåser f*n ute, jag förstår inte varför det har börjat blåsa så mycket, det brukar aldrig blåsa så här mycket flera dagar i sträck.

Kaliber har jagat skurmoppen som en dåre idag när jag städade inne, han har fått nån dille på det och börjat göra det titt som tätt. Han har dessutom helt plötsligt fått för sig att dammsugaren är jätteläskig och att man måste skälla på alla hundar man möter (trots att Tero är tyst). Han har också fått för sig att jucka på sin bädd :S

Det har alltså varit en lång och mycket effektiv dag, skulle behöva kratta gräs, så går det när man klipper för sällan. Men, jag tror jag skiter i det och åker till skogen med hundarna istället.

Eller....

Så kanske jag bara sitter i soffan, gör ingenting och väntar på att det blir tråkigt :P

Kram på er!


Snart är det jakt igen :D




Kommentarer
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Jomen, visst går tiden fortare och fortare! Vänta bara tills du är lika gammal som jag.. ;) (Behöver inte vänta länge, tiden kommer att susa fram.. >;-)) Jag har en teori om det där - att tiden liksom känns i procent av det man levat... Typ när ett år bara är två procent av ens hittillsvarande liv så går året mycket fortare än på den tiden när det var femtio procent... Undrar om man skulle göra en avhandling på det där... ;) Deep deep... men det var du som började! =)

2009-06-01 @ 21:52:01
Postat av: Ingela

Åh den bilden får en ju inte att längta mindre till 25/8!!!!! :-) Ha det bra! Kram från oss

2009-06-02 @ 10:19:56
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Vic

Jag vill ha tråkigt så att tiden går långsamt! För jag tycker som du, att tiden går alldeles på tok för fort! Men, men när man har mkt att göra går tiden som bara den och har man roligt går tiden suuuuperfort. Heja för tråkiga dagar :) kram

2009-06-03 @ 13:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0