Fungerande pinn-apport

Torsdag den 2/7 @ 20:49

   Idag fick det bära eller brista. Har tränat hemma med att få upp Kalibers intresse för spårpinnarna och då utan att tugga på dom eller springa iväg och leka själv med dom. Vi provade ute på gräsmattan idag och först fick han apportera sin favvo-råtta och sen kastade jag pinnen. Och han hämtar och kommer raka spåret till mig och gör en klockren avlämning! Vilken total lycka! Några av er kanske fnissar men för oss var det ett väldigt stort och viktigt steg i vår träning. Jag provade också att "gömma" pinnen på gräsmattan och bara traska omkring tills han gick på den. Också då plockade han upp den och såg jättestolt ut. JIPPIE säger jag bara!!

Det märks också att vi inte tränat lydnad så mycket, tränade lite stanna och ligg kvar idag och det gick sisådär. Han är väldigt ivrig och vill studsa upp hela tiden, samma sak om han bara sitter så vill han till att resa sig och följa med om jag går iväg. Det fria följet fungerar däremot mycket bra, traskade runt hela huset två gånger utan att säga ett ord åt honom och han bara följde med och kikade på mig. Efter det fick han en massa skinka kan jag lova :D

Jag lägger upp lite filmer då och då på youtube, min användare heter KaliberTero, där kan ni kika in om ni vill.

Nu ska vi ut på en underbar kvällsprommis, natti på er!


Kommentarer
Postat av: Fia

Kul med film!! Ska ta och titta :)

2009-07-03 @ 08:55:39
URL: http://www.vickulas.se
Postat av: Ia

Ja men vad roligt :-)... Hmm men lydnad kan du ju ta lite smått ändå.. Blir jobbigt och försöka göra allt på en gång.. Då kanske han ledsnar på all träning och de är ganska trist..



Ska försöka lägga in bilder från äventyr senare ikväll.. hihi

2009-07-03 @ 17:52:32
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Klockren avlämning är absolut inget att fnissa åt, däremot att tjoa av lycka åt! =) Vi är inte i närheten av nåt sånt än, ni måste ha tränat flitigt och rätt. Kram och slörpar från oss!

2009-07-04 @ 12:58:07
Postat av: Pi

Grattis brosan, 6 månader! :D

2009-07-06 @ 20:14:52
URL: http://www.jblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0