Andra gången på valpkursen

   Tisdag den 28/4 @ 21:40

Idag har vi avverkat den andra gången på kursen. Inkallning, följ och kontaktövningar samt sitt/ligg stod på schemat. Kan inte annat än säga att det gick strålande! Först skulle en medhjälpare hålla hunden i koppel och jag kalla in honom. Gick kanon. Sedan skulle medhjälparen gå längre bort och jag kalla in, gick också kanon direkt. 4 hundar tränade runt om så det var ordentligt med störning. Efter det skulle medhjälparen kampa med honom och även då släppte han direkt och kom, trots att han älskar att kampa. Eftersom allt flöt på så bra fick jag lite leverpastej som medhjälparen kletade ut på backen och lät honom äta. Kallade in honom men då kom han inte. Gjorde om det igen och då kom han på en gång. Jag är så stolt över min pojke! Vi var dessutom dom enda i gruppen som kunde gå så långt som att kleta god mat på backen. *stolt* =)=)=)

Sitt/ligg sitter så pass bra så jag passade på att passivitetsträna. Gick mycket bättre än förra gången, men det får vi fortsätta att träna på :D

Annars flyter allt på, han äter och växer. Han har superstora öron och lång svans och han har passerat 9 kilo för ett tag sedan. Ska fota lite, har varit lat på det men i helgen ska jag försöka få till nåt :D

GRATTIS p-kullen på er 4 månaders dag! :D

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lena, Kila, Pirra

Det är ju det jag säger - du är Kalibers idol! =)

Vad himla skoj att det går så bra, visst värmer det i hjärtat när ens valp är duktig! Hmm, tror faktiskt inte Pirra hade lämnat leverpastejen för mig... ;)

2009-04-28 @ 22:01:49
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Vad duktig han är lillkillen!! :-D Hoppas ni kommer hit och hälsar på snart så får de busa igen :-D Kramar från oss

2009-04-29 @ 08:33:13
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Fia

Hehe.... det var tuffa tag på kursen ;-) Kul att han sköter sej!

2009-04-30 @ 20:11:03
URL: http://www.vickulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0