Lydnadsettan närmar sig


Iaf på träning :D

Igår var lilleman supertaggad och studsade som en boll innan vi kom igång. Malin kommenderade oss genom hela ettan förutom platsen och ställandet. Platsen kan han och ställandet kan vi inte, måste jobba mer på det!

Han gick riktigt fint! Orkade hålla i linförigheten hela vägen, men blev lite väl ivrig på språngmarschen och tappade fokus MEN ändå, en superfin linförighet!

När Malin tog fram apporten for han som en dåre runt runt och lade sig ner och svamlade och höll på. Kunde inte sluta skratta! Han har gått från att inte ha intresse alls för apporten till att verkligen älska den! Han hugger den direkt på kommando men han håller inte så länge - det fortsätter vi träna på.

Under bakåtmarsch fungerar ställandet ganska bra, fortsätter att befästa det ordentligt innan vi går vidare. Läggandet däremot funkar super, han slänger sig ner direkt, men han har bara en tendens att sätta sig upp direkt när jag ställer mig bredvid honom. Tränade därför lite läggande där jag närmade mig honom från olika håll och kanter för att göra honom mer van vid det.

Fortsätter nöta framförgående och har nosat lite på fjärren med väldigt lyckat resultat :D

Idag ska jag lägga ett långt spår med lång liggtid och se hur det går. Har mest lagt appellspår senaste tiden och måste nu testa Lenas tips. Lena! Vi MÅSTE träffas här snart! :D

I morgon ska jag och kolla på tävling i Luleå, Anna och Sally ska ta hem första pris och Malin ska vara TL :D Mellan det ska vi lägga spår åt Kalle och Sinus som inte ska vara med och tävla.


Kraaam!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var så härligt att se er på träningen igår kväll, så fint de såg ut och hur ni utvecklas :D Detta kommer bli så bra!! KRAM!

2010-08-27 @ 15:30:29
URL: http://liiivat.wordpress.com
Postat av: Ingela

Så kul att det närmar sig start i lydnadsettan :-) kommer hålla tummar & tår när det är dags! :-) Kram

2010-08-27 @ 16:34:05
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0